Bienvenidos al módulo de Deportes colectivos: 
submódulo de baloncesto.



El horario de clase será los lunes de 12,10 a 13,05 y los viernes de 11,15 a 13,05, en el Polideportivo Rudy Fernández. No puede ser mejor lugar.


 
1.- Objectius generals del submòdul.

  • Analitzar i seleccionar els exercicis d’acondicionament físic bàsic, les habilitats bàsiques i específiques, aplicables als esports d’equip
  • Elaborar programes d’ensenyança/animació d’activitats físico-esportives d’equip per a un grup de persones amb unes determinades característiques
  • Analitzar l’organització, el control i la realització d’activitats físico-esportives d’equip.
  • Analitzar les regles bàsiques i les característiques de les instal·lacions i el material de les activitats fisico-esportives d’equip.
  • Ensenyar i executar els fonaments tècnics i tàctics bàsics emprant una metodologia on premi un nou model on es destaqui l’importància de la tàctica i l’estratègia davant la tècnica, adaptant-ho a la fase o etapa madurativa del practicant.
  • Organitzar, dirigir i dinamitzar sessions d’activitats fisico-esportives d’equip, potenciant l’òptima participació de cadascun dels practicants.
  • Conèixer i practicar els « minis » com a eina per afavorir una millor adaptació dels esports d’equip per part dels iniciats.
  • Aprendre a dissenyar diverses formes de competició en la iniciació als esports d’equip.

2 .- Continguts del submòdul.

Història dels diferents esports d’equip.
Reglament i arbitratge.
Etapes d’aprenentatge i progressió adaptats a cada esport.
Elements tècnic-tàctics.
Organització, instal·lacions i material.
Estructura federativa/competitiva.
Possibilitats professionals i estudis posteriors.
Prevenció i actuació en lesions especifiques a cada esport.

3 .AVALUACIÓ
- Per ser considerat apte serà necessari que l’alumne compleixi els següents mínims exigibles, seran els que a continuació es relacionen.
  • Analitzar la complexitat i dificultat d’execució de les tasques motrius més habituals dels esports d’equip.
  • Analitzar les tècniques d’execució més adients per a la resolució de les diferents tasques motrius dels esports d’equip.
  • Observar l’importància de la presa de decisions per a superar l’enfrontament als esports d’equip, primant la tàctica envers la tècnica.
  • Adaptar els exercicis a aplicar en l’acondicionament físic bàsic, així com els jocs generals i preesportius de les activitats físico-esportives d’equip a les característiques i interessos i necessitats dels participants.
  • Reconèixer els distints nivells dels practicants en relació al desenvolupament motriu, condició física, motivació i execució d’habilitats motrius dels esports d’equip.
  • Formular els objectius operatius en funció de les característiques dels participants i d’acord amb els medis i temps disponibles.
  • Saber fer i seqüenciar exercicis i/o jocs relacionats amb les tècniques bàsiques i els conceptes tàctics bàsics dels esports d’equip.
  • Justificar la selecció de l’estil d’ensenyament més adient tenint en compte totes les variables identificades.
  • Enregistrar el conjunt de recursos didàctics i instal·lacions necessaris per a la pràctica dels esports d’equip..
  • Analitzar els diferents recursos que es poden utilitzar per a donar suport al procés d’ensenyament-aprenentatge.
  • Executar els diferents moviments tècnics bàsics, així com detectar en cada fase els errors , tenint com a referent el model biomecanicament correcte dels esports d’equip.
  • Indicar les dificultats i les estratègies a seguir per a reduir els errors d’execució més freqüents.
  • Descriure les situacions de risc que es poden presentar davant el desenvolupament dels esports d'equip.
  • Indicar els paràmetres que s’han de tenir en compte per avaluar el desenvolupament de la sessió :
    • Donar informació clara i adient en relació als objectius i continguts
    • Adoptar la posició respecte al grup que afavoreixi en tot moment la comunicació
    • Adoptar l’actitud correcte que li permeti controlar i motivar el grup
    • Observar les evolucions dels participants i informar-los de forma adequada sobre les seves progressions o errors
    • Reconèixer les limitacions i possibilitats de participació dels components del grup
    • Definir les característiques del material específic i auxiliar dels esports d’equip.
  • Interpretar correctament les regles dels esports d’equip i els minis. Així com tenir la capacitat de modificar les regles, el nombre de jugadors, àrea de joc i equipament segons les necessitats dels practicants.
  • A partir de la caracterització d’uns suposats pràctics i dels objectius dels programes, definir les normes que han d’aplicar-se en una proposta de competició.
  • Davant un suposat pràctic on es defineixin les característiques dels participants i el programa d’ensenyament/recreació :
    • Determinar el material que s’utilitzarà en cadascuna de les sessions.
    • Proposar la modificació de les instal·lacions de forma que facilitin l’aprenentatge i la recreació
    • Justificar les adaptacions que es realitzin en el reglament del joc i/o competició.

. Procés d’avaluació.

Per tenir una avaluació positiva d’aquest submòdul serà necessari tenir un 5 de cada una de les següents parts: conceptes, procediments i actituds.
Per aprovar aquest submòdul és condició necessària i no suficient tenir una actitud positiva amb el mòdul, els companys, professor/a, material, personal de manteniment de les instal.lacions ,etc.
L’alumne que cursi els ensenyaments dels cicles formatius que es fan en la modalitat presencial ha d’assistir obligatòriament a totes les activitats formatives previstes per a cadascun dels mòduls lectius que cursi.
L’assistència de l’alumne és la condició necessària que permet tant l’aplicació de l’avaluació contínua com la vigència de la matrícula en el cicle formatiu.

Activitats formatives previstes: assistir a classes un mínim del 90 % de les sessions que es desenvolupin en el submòdul. En cas de no complir les activitats formatives previstes l’alumne suspendrà.
Si un alumne/a falta a qualque prova objectiva durant l’avaluació, haurà de presentar justificant i la podrà fer abans d’una setmana des de la reincorporació, cas contraria avaluació queda suspesa amb 3.
Es consideraran faltes justificades les de: malaltia, accident d’un alumne o familiar, atenció a un familiar, circumstància personal de caràcter extraordinari (deure inexcusable, beques per estudis a l’estranger, etc.).

Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 13 de juliol de 2009 per la qual es regula l’organització i el funcionament dels cicles formatius de formació professional del sistema educatiu que s’imparteixen d’acord amb la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, a les Illes Balears, en la modalitat d’ensenyament presencial BOIB 108 25-07-2009.

 Criteris de qualificació, recuperació i nota final del submòdul.

Per ser considerat apte serà necessari que l’alumne compleixi els següents requisits:
1.Assistir regular i participativa ment a les classes lectives. El professor passa llista a l’alumnat.

2. Confecció i aprovar el cent per cent dels treballs obligatoris, En tots els treballs, activitats i proves en què intervinguin els/les alumnes, és fonamental l’ús d’una correcta expressió oral i/o escrita, escriure sense cometre faltes i la presentació adient de les feines i treballs.

3.Assolir les capacitats actitudinals i claus transversals
- Assoliment de les CCT :
1) Capacitat de resolució de problemas ,2) Capacitat d.organització del treball,
3) Capacitat de responsabilitat en el treball , 4) Capacitat de treball en equip,
5) Capacitat d.autonomia, 6) Capacitat de relació interpersonal,7) Capacitat d.iniciativa.
8) Asistencia activa, 9) Millora de les habilitats socials, 10) Mostrar respecte cap els companys i profesor, 11) Tenir cura en la utilització dels material i de les instal.lacions, 12) Mostrar hàbits d’higiene, indumentaria i material, 13) Respectar la normativa interna (IES, cicle i mòduls)

Assolir les capacitats actitudinals
1.- Obertura a l'ambit i la seva evolució: 2.- Adaptació a noves situacions:
3.- Intervanvi d'idees, opinions i experiències,4.- Valoració de resultats,
5.- Igualtat davant les diferencies socioculturals,6.- Progrés i promoció dins de la professió,
7.- Qualitat de treball, 8.- Mentalitat emprenadora i creativa,9.- Compromís amb les
obligacions associades al treball.
Puntualitat en la realització d’activitats i en el lliurament del treball.

4. Aprovar les proves pràctiques objectives que es plantegin. Al menys n’hi haurà una per avaluació. Si un alumne suspèn qualque prova durant l’avaluació amb una nota inferior a 4 no farà mitja i l’avaluació quedarà suspesa . En cap cas un alumne podrà aprovar si te la part actitudinal suspesa.

5. No obstant això, cal destacar que: Hi ha una única nota en cada avaluació. L’alumne/a
haurà aprovat l’avaluació si obté una nota igual o superior a 4 punts en una de les
parts (conceptes, procediments i actituds), sempre i quan la mitja de les tres parts sigui igual o superior a 5, cas contrari la nota d’avaluació serà 3.

Proves específiques (conceptes)........................ 40%
Sessions pràctiques (procediments) ................ 40%
Actitudinals-capacitats clau................................ 20%

La nota final total s'obté de la nota mitjana dels dos submòduls.

Submòdul 1: Activitats de fitness i wellness:
Activitats dirigides col·lectives 3 hores setmanals ( 42 )
Entrenament personal 3 hores setmanals ( 63 )


Submòdul 2: Esports d’equip:
Handbol 2 hores setmanals ( 42 )
Bàsquet 2 hores setmanals ( 42 )
Rugbi 2 hores setmanals ( 42 )
Voleibol 2 hores setmanals ( 42 )
Futbol 2 hores setmanals ( 42 )

No podrà superar el mòdul cap alumne / a que tingui suspés / un submòdul amb menys d'un 4 , ni tampoc els que tinguin 2 submòduls suspesos .
Es valorarà el cas de l'alumnat que tingui una sola àrea suspesa amb més d'un 4 per l'equip educatiu .

4 . SISTEMA DE RECUPERACIÓ

Durant el desenvolupament del curs acadèmic i per a aquell alumnat que no hagi superat algun / s apartat / s dels diferents àmbits , s'establiran proves de recuperació sempre que el alumne / a assisteixi amb regularitat a les sessions de classe durant el curs acadèmic en qüestió . De no ser així , és a dir que no s'assisteixi d'una manera regular a classe aquest alumnat tindrà 2 úniques oportunitats ( març i 2a convocatòria) . En cas de suspendre la prova de març , s'ha de presentar a la 2a convocatòria. Si no s'aprovés la convocatòria , el següent curs escolar s'ha de cursar el mòdul complert .

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Reglas 3x3

La última sesión hemos realizado partidos de 3x3 en cuatro canastas simultaneas, con cambios cada 7 minutos. Nos faltaba el circuito de fun...